خانواده بهمرام
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, توسط عبدالصمد به مرام |

دختر مسيحي که هنوز اسلام نياورده با آرامش خاصي اينگونه جواب مي‌دهد که تصميم گرفته حجاب اسلامي را به اين خاطر استفاده کند که دختران مسلمان از آن استفاده مي‌کنند.

به گزارش "بیداری اسلامی"، وقتي ۱۳ ساله بودم يکي از همکلاسي هايم به مدرسه آمد در حاليکه روسري بر سر داشت. هرچند در سالهاي دهه ۸۰ ميلادي در مراکش اکثر جمعيت را مسلمانان تشکيل مي دهند ولي در مدرسه مسيحي شايد استفاده يک دانش آموز مسيحي از پوشش اسلامي کمي عجيب به نظر مي رسيد. دختران مسيحي با سوالات بسياري دور دختر را گرفته بودند ولي جواب اين سوالات ناگفته را دختر مسيحي که هنوز اسلام نياورده است با آرامش خاصي اينگونه مي دهد که او تصميم گرفته حجاب اسلامي را به اين خاطر استفاده کند که دختران مسلمان از آن استفاده مي کنند.

وقتي دختران همکلاسي بيشتر تعجب مي کنند دختر با حجاب اما مسيحي مي گويد در دين ما هم بر اساس تقوا و پرهيزگاري و درجه ايمان بايد پوشش اسلامي داشته باشيم. پنج سال بعد وقتي وارد دانشکده رباط پايتخت مراکش شدم تعداد همکلاسي هايم که حجاب داشتند بيشتر شده بود. بعد از سالها در حاشيه قرار گرفتن نقاب و حجاب کامل اسلامي امروز در بسياري از کشورهاي اسلامي و غير اسلامي زنان مسلمان به جاي استفاده از لباس هاي بلند از حجاب کامل استفاده مي کنند و علت اين روي آوردن مجدد زنان مسلمان به اين نوع حجاب موضوع اصلي کتاب «ليلا احمد» جامعه شناس و استاد دانشگاه هاروارد است که سالهاي بسياري نيز درباره فمينيسم تحقيق کرده است.

وي در کتابش با عنوان «يک انقلاب خاموش: حيات حجاب از خاورميانه تا آمريکا» از جرياني صحبت مي کند که از کلاس هاي دبيرستانش آن را احساس کرده و در دانشگاه آن را ديده است. احمد در اين کتاب رشد اسلام در کشورهاي غربي آنهم با رواج دوباره پوشيه يا حجاب کامل زنان مسلمان را به پازلي تشبيه مي کند که قطعات آن همينطور کنار هم قرار مي گيرند.

وي اعتقاد دارد امروز در بسياري از کشورهاي غربي حجاب اسلامي به امري کاملاً اعتقادي در ميان مسلمانان و غير مسلمانان تبديل شده است که با اختيار کامل انتخاب مي شود و زنان به صورت داوطلبانه در ميان اين همه تبليغات عليه اسلام باحجاب مي شوند. احمد در کتابش مشاهدات خود را درباره حجاب و گسترش اسلام به عنوان يک انقلاب خاموش بيان مي کند و مي نويسد شايد احزاب اسلامي حجاب و اسلام را تبليغ کنند ولي کمتر پيش مي آيد که حزبي بخواهد اهداف سياسي خود را در اين موضوع دخالت ندهد.

در بسياري از جوامع ثابت شده است که شايد پولهايي که از عربستان سعودي مي آيد بتواند کمي از فعاليت هاي احزاب اسلامي را بهبود بخشد ولي هميشه انقلاب اسلام موضوعي است که هيچ ارتباطي با جنگ سرد دنياي عرب و احزاب مختلف ندارد بلکه اين موضوع يک امر کاملاً جهاني است و به اشخاصي مثل مقامات سعودي يا جمال عبدالناصر مصري ارتباطي ندارد. هميشه در دنياي عربي بين سکولارها و راديکالهاي وهابي رقابت شديد برقرار بوده و وهابي ها تنها براي افزايش تعداد با حجاب ها و اشخاص هم شکل خود سرمايه گذاري مي کنند. ولي برخلاف اين گروههاي وهابي امروزه مسلمانان در دانشگاهها بدون پول و با درس و نصحيت اسلام را اشاعه مي دهند که لزوماً دانشجويان فلسفه يا علوم انساني نيستند بلکه دانشجويان پزشکي و مهندسي با اينکه به علوم فقهي و قانوني اسلامي آشنايي کامل ندارند ولي خود از مراجع اصلي تبليغات براي گسترش دين اسلام محسوب مي شوند.

احمد که پيش از اين کتاب مشهور زن و جنس در اسلام را نوشته است درباره کتاب جديدش و موضوع آن اعتقاد دارد در جوامعي مثل آمريکا که براي پوشيدن هرچيزي آزاد هستيد، دين اسلام به سرعت پيشرفت مي کند که عمده ترين قشر مخاطب آن نسل جديد متولد شده در اين کشور محسوب مي شوند. وقتي سازمان هاي اسلامي مثل انجمن اسلامي آمريکاي شمالي براي دوره جديد رياست خود زني به نام «اينگريد ماتسون» را انتخاب مي کند به صورت خودجوش دستورات قرآن براي جايگاه زن در دين اسلام تبليغ مي‌شود و انتشار ترجمه انگليسي قرآن توسط لاله بختيار در شيکاگو تمام سلسله مراتب قيد شده در دين مسيحيت به خصوص ارتدکس ها براي زنها را به طور جدي زير سوال مي برد که نتيجه آن روي آوردن زنان مسيحي به دين اسلام است.

امروزه در کشورهاي غربي زنان مسلمان با وجود فشارهاي سياسي روي مسلمانان با حجاب اسلامي سعي مي کنند با فعاليت هاي مستمر خود ثابت کنند که اسلام تمام قوانين خود را براي پيشرفت زنان قرار داده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.