خانواده بهمرام
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:, توسط عبدالصمد به مرام |

شخصى خدمت امیرالمؤمنین علیه السلام رسید، عرض كرد: على جان! هزار دینار در این شهر نزد فلان شخص گذاشتم و به مدینه آمدم، اكنون مى‏گویند كه او مرده است. به پسرش مراجعه كردم، گفتم: من نزد پدر شما هزار دینار امانت گذاشتم، آمده‏ام بگیرم. پسرش گفت: والله پدر ما در هیچ كجا، نه در دفترى و نه در وصیتش، چیزى نگفته است.

 

طلبكار گفت: على جان! من واقعاً به این پول نیاز دارم، چه كنم؟ حضرت فرمودند: من نمى‏گذارم كه حق تو پایمال شود. به پسر بدهكار فرمود: بیرون مدینه، پشت تپه‏اى مى‏روى و آنجا مى‏ایستى، تعداد سگ مى‏آیند كه یكى از سگها از همه زشت‏تر و بدتركیب‏تر است، به او بگو: چنین كسى آمده و مى‏گوید كه من هزار دینار نزد تو امانت گذاشته‏ام، آن را كجا گذاشته‏اى؟
امیرالمؤمنین علیه السلام این قدرت را دارد كه گوشه پرده برزخ را كنار بزند و به پسر میّت بگوید كه پدرت را ببین. نه این كه حضرت آنها را به دنیا آورده باشد، چون عالم برزخ، عالمى بین دنیا و آخرت است.

سند وجود برزخ بین دنیا و آخرت در قرآن است: «وَ مِن وَرَائِهِم بَرْزَخٌ إِلَى‏ یَوْمِ یُبْعَثُونَ»
یعنى شما چهار دنیا را باید طى كنید؛ رحم مادر، دنیا، برزخ و قیامت. قیامت آخرین مرز است كه دیگر بعد از آن دنیایى وجود ندارد.


نه این كه امیرالمؤمنین علیه السلام آنها را از برزخ به دنیا آورده باشند، بلكه پسر را فرستاد و گوشه پرده را كنار زد كه آن دنیاى برزخ را ببیند.

پسر رفت، بین آن چند سگ، به سگى كه از همه سیاه‏تر، بدتر و زشت‏تر بود، گفت: پدر! چنین داستانى است، آیا این طلبكار راست مى‏گوید؟ گفت: این هزار دینارش، در خانه و زیر فلان دیوار است. آدرس داد، گفت: برو بردار و به او بده. اى پسر! این را نیز به تو بگویم كه تنها راهى كه در این عالم درست است، راه على علیه السلام است و ما بى‏راهه رفتیم و گرفتار شدیم. این راه ما راه على علیه السلام نیست، بلكه راه ضدّ على علیه السلام است و روندگان در راه ضدّ على علیه السلام، بعد از مرگ، به همین صورت محشور مى‏شوند.


در قرآن مى‏خوانید: «وَ إِذَا الْوُحُوشُ حُشِرَتْ»
خدا حیوان‏ها را نیز محشور مى‏كند، یعنى همین حیوان‏ها، والّا پروردگار كه حیوان دیگرى را در قیامت نمى‏آورد. آنهایى كه انسان آفریده شدند، ولى‏ «فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ الْكَلْبِ»

سگ هار شدند و به همه مى‏پرند اگر چه شكل فعلى او شكل انسان دو پا است، ولى در قیامت مانند چهار پا محشور مى‏شوند.

گفت: پسرم! ما كه دیگر تمام دربها به رویمان بسته شده است. ولى به تو بگویم كه راه سالم فقط راه على علیه السلام است. جالب این است كه علماى اهل تسنن نیز این معنا را مى‏دانند، نه عوام آنان

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.