خانواده بهمرام
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, توسط عبدالصمد به مرام |

بسم الله الرّحمن الرّحیم
المستغاث بک یا فاطمة الزهرا سلام الله علیها







1-میمونه رضی الله عنها (همسر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله) گوید:
رسول خدا مقداری گندم به من داد و مرا نزد حضرت فاطمه علیها السّلام فرستاد تا آن را آرد کند و بعد برای باز گرفتن، مرا سوی حضرتش فرستاد. دیدم حضرت ایستاده دست آس به خودی خود می چرخد، قضیه را به پیامبر اکرم گفتم، فرمود: چون خداوند ضعف و ناتوانی فاطمه را می دانست به دست آس دستور داد که بچرخد و او به دستور خداوند می چرخید.
این حدیث را ابوصالح مؤذن در فضایل و مناقب حضرت زهرا نقل کرده است.1

2-روایت شد است: آن حضرت گهگاهی در حال نماز که بود کودکش گریه می کرد و می دیدند که گهواره اش حرکت می کند و فرشتگان آن را حرکت می دادند.2

3-حضرت باقر علیه السّلام از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نقل می کند که آن حضرت به فاطمه علیها السّلام فرمود: برخیز و آن کاسه را بیاور! فاطمه علیها السّلام از جا بلند شده کاسه ای را که آبگوشت و استخوان پرگوشت فراوانی داشت، جلو آورد. از آن غذا به مدّت سیزده روز حضرت رسول، امیرالمؤمنین، فاطمه، حسن و حسین علیهم السّلام خوردند. روزی امّ ایمن در دست حضرت حسین علیه السّلام چیزی را دیده به او گفت: این را از کجا آوردی؟ پاسخ داد: چندین روز است که ما از این می خوریم. امّ ایمن نزد حضرت زهرا سلام الله علیها آمده گفت: ای فاطمه! اگر در نزد امّ ایمن چیزی باشد متعلّق به فاطمه و فرزندانش خواهد بود، ولی اگر فاطمه چیزی داشته باشد امّ ایمن سهمی در آن ندارد؟! حضرت مقداری از آن غذا را از درون کاسه در آورده به امّ ایمن داد. امّ ایمن از آن خورد و به مجرّد خوردن او غذا تمام شد. پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم، به فاطمه علیها السّلام فرمود: اگر از این غذا به کسی چیزی نمی دادی تا روز قیامت تو و فرزندانت می توانستید از آن بخورید.
بعد حضرت باقر علیه السّلام فرمودند: آن کاسه هم اکنون نزد ما است و قائم ما در زمان ظهورش آن را بیرون خواهد آورد.3

4-حضرت علی علیه السّلام فرمود: به همسر من مصحف و کتابی داده شده است. در این کتاب علمی است که کسی قبل از آن حضرت، آن را نمی داند، و این هدیه ای ویژه از جانب خدا و رسولش برای اوست.4

5-رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: ای فاطمه بشارت باد ترا، تو در پیشگاه خداوند مقام ارزنده ای داری در آن جایگاه برای دوستان و شیعیانت شفاعت می کنی و شفاعتت پذیرفته می شود.

کرامت و مقام حضرت زهرا سلام الله علیها در پیشگاه خداوند:

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.